luni, 9 martie 2009

Criza

Situaţiile de criză aduc după sine soluţii de criză. Societatea nu se prăbuşeşte. Dar fără să vrem o clătinăm noi. Criza este cea care opreşte construcţia de cartierele de vile de lux sau la blocurile moderne, în care un apartament costă cât într-o capitală din vest. Criza este cea care frânează PIB-ul, că doar economia României din imobiliare se ridicase. Criza sperie băncile şi bagă frica în toţi cei care au datorii. Dar aceeaşi criză.....reduce cheltuielile. Cum? Simplu! Nu toate firmele au de suferit. Dar criza...este motivul bun pentru a reduce personalul şi a încerca să produci la fel de mult cu oameni mai puţini şi cheltuieli mai mici. Criza poate întări anumite sectoare. Românul în perioadă de criză, va renunţa poate la o pereche nouă de pantofi, dar nu şi la grătar sau la o sticlă de vin. Am trăit noi şi vremuri mai grele. Aceeaşi criză este si motiv de a atrage capital electoral. Deşi pare greu de crezut, iată că am aflat cum în seara asta. De la cine? Nu vă vine să credeţi: Traian Băsescu. El ar putea fi câştigătorul. Mi s-a aprins un bec. El este cel care consideră cu adevărat necesar un ajutor de la FMI. Adică, să mai facem o datorie. O datorie pe care Geoană şi PSD-ul nu o vrea, dar pe care o negociază în secret partenerii lor de alianţă. Dar de ce o vrea Băsescu, când mulţi specialişti spun că nu avem încă neapărat nevoie? Pentru că asigură o rezervă în plus faţă de fondurile de acum. Acelaşi Băsescu ne-a explicat la TVR că noi stăm mult mai bine decât alte ţări. Atunci, de ce ne mai trebuie rezerva? S-ar putea să nu avem nevoie de ea, nu? Cum ne-ar ajuta o datorie pe care nu ne-o dorim şi nu ne e necesară? Pe noi nu ne-ar ajuta, dar pe Băsescu sigur. Fondul de rezervă în contextul în care criza nu se va acutiza la noi, ar putea duce la o rectificare bugetară. Adică, după ce au promis în toamna lui 2008, iar în ianuarie au tăiat tot, guvernanţii ar putea totuşi acorda majorări. Ar putea salva sporurile şi bonusurile. Şi totul la insistenţele preşedintelui, aflat în an electoral. O victorie numai a lui, care i-ar putea reda popularitatea, pierdută încet dar sigur în ultimii 4 ani. Pentru mine criza este un deja vu. Am trăit asta acum patru ani, când am sperat că schimbările în plan politic nu vor distruge atât de mult. Am fost un fel de şomer....la serviciu. Am pierdut un an din viaţă. Înfrângerile te fac însă mai puternic. Dar şi victoriile dor, pentru că oboseala şi stresul te macină. Şi...în toată perioada asta de criză, tot nu pot găsi un răspuns. Nu îmi dau seama dacă e mai bine să pierzi şi să trăieşti sau să câştigi şi să mori? .... mă mai gândesc......dar cred că.....aş vrea doar o zi vultur ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu